Zumba

Zumba to zainspirowane Ameryką Południową zajęcia taneczno-ruchowe. To dynamiczny, ekscytujący oraz skuteczny program fitness. Zajęcia składają się z szybkich i wolnych rytmów wzmacniających i rzeźbiących sylwetkę.
Zumba jest dla wszystkich bez względu na płeć, wiek, kondycję i umiejętności taneczno-ruchowe, gdyż łatwo można ją dostosować do indywidualnych potrzeb i możliwości. Nieważne więc czy masz naście czy kilkadziesiąt lat. Na zajęciach Zumby spotykają się cztery pokolenia ćwicząc i bawiąc na niej doskonale. Zapewnia trening całego ciała. Wiele ruchów w Zumbie angażuje mocno mięśnie brzucha i grzbietu, co powoduje ujędrnienie i wzmocnienie tych partii mięśniowych. Dzięki temu zmniejszamy ryzyko wystąpienia bólów kręgosłupa.

Zumba to trening cardio dzięki czemu zdobywamy kondycję oraz skutecznie spalamy kalorie podczas godziny zajęć o zmiennej intensywności można stracić nawet 400-600 kalorii.

-Łagodzi stres. Energiczne ruchy nie tylko pomagają w uwalnianiu endorfin (hormonów szczęścia) przez co następuje wyraźna poprawa nastroju, czujemy się odprężeni i spełnieni ale również pomagają zapomnieć o problemach dnia codziennego i pozbawiają nas kompleksów.
-Pomaga w obniżeniu ciśnienia krwi, wzmacnia serce i układ krwionośny.
-Zwiększa gęstość kości i zmniejsza ryzyko osteoporozy.
-Poprawia równowagę i napięcie mięśniowe.
-Program Zumba fitness wyostrza zmysły i pobudza nasz umysł do działania.
-Miło spędzamy czas ćwiczeń z ludźmi zróżnicowanymi wiekowo – wspólna pasja bardzo zbliża, dlatego też stajemy się bardziej otwarci na innych.

Hip-Hop

Taniec hip-hop jest ulicznym stylem tańca (street dance) i posiada szeroki zakres ruchów pochodzących z różnych stylów: old school hip hop, hip hop new age, mogą się pojawić ruchy takich technik jak lockingu, poppingu czy funk. Taniec hip-hop stwarza okazję by w wyrazisty i sugestywny sposób wyrażać uczucia, a także pozwala ponieść się inwencji i pomysłowości. Jest wykonywany najczęściej przy dźwiękach muzyki hip-hopowej.
Taniec, to oprócz zabawy, sposób by poprawiać sprawność fizyczną, wytrzymałość, gibkość, koordynacje ruchową, a dla nieśmiałych dzieci, szansa na odkrycie własnego talentu i pasji, zaimponowanie rówieśnikom i podniesienie samooceny.

Akrobatyka dla dorosłych

Na zajęciach wykonywane są układy ćwiczeń gimnastycznych o różnym stopniu trudności, ćwiczenia dla dziewczynek i chłopców w parach i grupach, a także ćwiczenia indywidualne i synchroniczne przy wykorzystaniu takich sprzętów jak  trampoliny, ścieżki czy airtracki. Na zajęciach pracujemy nad siła, równowaga oraz gibkością. Akrobatyka podnosi sprawność fizyczną, uczy kontrolowania ruchów ciała i opanowania psychicznego.

BPD – brzuch, pośladki, dance

Proste choreografie, taniec połączony z fitnessem, doskonały trening wydolnościowy, a przy tym świetna zabawa. Wyrabiasz poczucie rytmu, nabierasz gibkości i wdzięku. Ćwiczenia mają na celu poprawienie kondycji oraz zdobyciu pięknej i smukłej sylwetki. Korzyści: wzmocnienie mięśni brzucha, wymodelowanie talii, ujędrnienie pośladków, zmniejszenie obwodu ud, poprawa sprawności fizycznej.

Trening składa się z tanecznej rozgrzewki i zespołu ćwiczeń wzmacniających mięśnie i redukujących tkankę tłuszczową, powtarzanych od kilku do kilkunastu razy.

Salsation

Salsation powstało z połączenia słów „salsa” i „sensation”. Wbrew pozorom, pierwszy człon nazwy nie oznacza wcale nazwy kubańskiego tańca, lecz odpowiada hiszpańskiemu słowu „sos” – bo salsation to pikantna mieszanka stylów tanecznych i dźwięków z różnych stron świata. „Sensation” można z kolei tłumaczyć jako „uczucie”, „wrażenie”, ponieważ zajęcia w równym stopniu angażują ciało, jak i umysł.

Salsation i zumba są do siebie bardzo podobne, ponieważ oba rodzaje zajęć stanowią połączenie tańca i treningu fitness. Istnieje jednak między nimi ważna różnica: w zumbie liczy się przede wszystkim sprawność fizyczna, natomiast salsation uczy także interpretacji muzyki poprzez ruch. Jest to więc trening bardziej wszechstronny, ale też mniej wymagający fizycznie.

Jeśli na zajciach chcesz się dobrze bawić, ale i zgubić kilka kilogramów – wybierz zumbę. Jeżeli w tańcu szukasz czegoś więcej niż tylko ruchu, chcesz wyrazić siebie – lepszym wyborem będzie salsation.

Salsation rewelacyjnie wpływa na kondycję i sprawność fizyczną, a przy tym nie obciąża organizmu. Stanowi idealne rozwiązanie dla osób, które 2-3 razy w tygodniu chcą rekreacyjnie się poruszać, utrzymać ciało w dobrej formie i dodać sobie energii. Stanowi rodzaj treningu funkcjonalnego, a więc takiego, który poprzez imitację codziennych aktywności wpływa na ogólną sprawność, wyrabia równowagę i zwiększa świadomość ciała. Treningi salsation wpływają też na wzrost elastyczności, gibkości i zwinności, a ponadto zapobiegają kontuzjom – zarówno w trakcie samego tańca, jak i podczas codziennych zajęć.

Taniec brzucha

Taniec brzucha, zwany oryginalnie raqs sharqi, tańcem orientalnym lub wschodnim, kojarzy się ze zmysłowym ruchem brzucha, bioder i ramion, lecz w taniec zaangażowane jest tak naprawdę całe ciało. W tańcu brzucha pracują wszystkie mięśnie – od głowy, szyi i ramion po plecy, brzuch, klatkę piersiową i nogi. Mięśnie ciała na przemian rozluźniają się i napinają, co dobrze wpływa na sylwetkę. Ósemki, shimmy, wielbłąd i obroty miednicą doskonale rzeźbią typowo kobiece partie ciała – brzuch, biodra, pośladki i uda. Regularny taniec brzucha pozwala uzyskać wyraźne wcięcie w talii, wzmocnić mięśnie brzucha i zaokrąglić linię bioder oraz wzmocnić mięśnie nóg, grzbietu i ramion. Bezkształtna do tej pory sylwetka nabiera wyraźniejszego kształtu, staje się bardziej kobieca i seksowna. Przy odpowiednim układzie, taniec brzucha może być pomocny w poprawianiu kształtów u różnych typów figury, przede wszystkim klepsydry i gruszki.

Aerial Straps (od 14 lat)

Trening akrobatyczny w powietrzu! Aerial Straps to dyscyplina cyrkowa przypominjąca trening kół gimnastycznych. Ćwiczenia wzbogacone o artystyczny charakter są idealnym połączeniem siły fizycznej i wyrażania emocji w tańcu na pasach.

Inna nazwa pojawiająca się w polskiej nomenklaturze to „sztrabaty” bądź zwyczajnie „pasy”. Jest to trening siłowy, gdzie w przeważającej mierze występują ćwiczenia izometryczne. Wymaga dużej wytrzymałości mięśniowej, ponieważ bardziej zaawansowane układy wykonuje się po 4- 5 minut. Dla wszystkich szukających wyzwań sportowych jest to idealna forma treningu ! Ćwiczenia siłowe doskonale rzeźbią ciało!

Początki tej sztuki można doszukiwać się w Chinach gdzie cyrkowcy wspinali się na pasy w górę i opadali w dół pokazując swą niesamowitą siłę ! Jednak pionierami nowoczesnej formy pasów są bracia Pantalenko. To właśnie dzięki nim łączymy taniec, emocje i elementy akrobatyczne w jedną spójną całość.

Trening z aerial straps warto rozpocząć od podstaw gimnastyki, wzmacniania siły mięśni, a także ich rozciągania. Zajęcia w powietrzu świetnie rozbudowują i wzmacniają całą obręcz mięśniową w górnej części ciała oraz zwiększają zakres ruchu w stawach. Na kolejnych poziomach zaawansowania dochodzą figury wykonywane w duetach, która daję wiele zabawy. Trening na pasach to wszechstronna siła, ale głównie pracuje brzuch czyli centralny punkt, który utrzymuje linię całego ciała i jest wsparciem dla kręgosłupa.

Zajęcia idealne dla wszystkich fit freaków, szukających nowych doznań.,dla fanów aerialowych akrobacji oraz dla miłośników pracy nad własnym ciałem oraz charakterem. dla początkujących jak i zaawansowanych.

Flamenco

Taniec ten pochodzi od andaluzyjskich cyganów, jest energetyczny i pełen pasji. W Fabryce Tańca możesz spróbować wielu odmian tego stylu. Kliknij w zdjęcie i zobacz co mamy w ofercie.

flamenco-fabryka-tanca-lodz

Balet dla dzieci (3-6 lat) i dla dorosłych

Taniec klasyczny ma na celu wykształcenie harmonii i ładu w tańcu, czystego piękna ciała, idealnego rysunku, pięknych póz, płynności i harmonii ruchów. Wyrabia doskonałą dyscyplinę ruchową poprzez stałą konstrukcję lekcji, ćwiczenia przy drążku i na środku. Taniec klasyczny to utworzona poprzez choreografię kombinacja ustalonych kroków i póz. Pomaga prawidłowo kształtować sylwetkę, panować nad własnym ciałem oraz doskonalić koordynację ruchową.

Uczymy się:

– podstaw Baletu Klasycznego,
– tematycznych improwizacji tanecznych,
– rytmiki
– ćwiczeń rozciągających,
– ćwiczeń wzmacniających mięśnie,
– korygować postawę,
– rozwijać koordynacje ruchową,
– zabaw tanecznych
– mini choreografii baletowych

Zajęcia dla dzieci są dostosowane do możliwości i rozwoju fizycznego wieku przedszkolnego.